Merchandising
Merchandising wordt gebruikt voor verkoopbevorderende activiteiten en marktonderzoek gericht op verkoopbevordering. Visual retailing is de stille kracht achter het winkelconcept, met als doel een onderscheidende winkelbeleving aan te bieden en zo de omzet per m² te verhogen. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de aankoopbeslissingen gebeurt op de winkelvloer.
Waarom merchandising toepassen in de apotheek ?
In de retailwereld is het de grote kunst om de klant te overtuigen uw winkel te betreden. Die inzichten kan men ook toepassen in de zorgsector. Inderdaad, bij de apotheek komen de patiënten sowieso voor de voorgeschreven medicatie. Eens binnen, in de before-the-counter omgeving, worden patiënten plots klanten en gelden alle regels die we zien in retail.
Is dit niet hét moment om hen te laten zien waarvoor u staat? Om de kersverse moeders te overtuigen dat ook zij verwend mogen worden en niet alleen de baby? Moet u dan alle klanten aanspreken? Wij denken van niet. U kan werken met een stille verkoper; een juiste routing, correcte opstelling en intelligente presentatie van de producten.
Hoe helpt KAVA ?
KAVA biedt 3 audits en 1 opleiding aan met betrekking tot merchandising. De bedoeling van onze ondersteunende diensten is het creëren van een aantrekkelijke apotheek waarbij de producten zodanig gepresenteerd worden dat de patiënt geprikkeld wordt en zijn zinnen zet op meerdere artikelen.
Wij werken voor deze dienstverlening samen met een merchandising expert, zodat u steeds zeker bent van een professionele begeleiding. Bovendien kan u via KAVA hiervoor 20% subsidie ontvangen via uw KMO-portefeuille.
- Merchandising audit: creëer een aantrekkelijke omgeving zodat de patiënt wordt geprikkeld tot aankopen.
- Visual Retail Screening audit: een professionele doorlichting mbt visual retailing, met als doel de omzet per m2 te verhogen
- Screening (ver)bouwplannen audit: bespreken van de (ver)bouwplannen van uw (interieur)architect met betrekking tot visual retailing.
- Visual retailing opleiding: sensibiliseer uw medewerkers in de apotheek over het belang van visuele merchandising.